Iwan Reaz - Sedingin Salju

Iwan Reaz - Itulah Impianku

Followers

Thursday, November 20, 2008

Sedikit Tetapi Bermakna

Pinjam tema show kat stadium Jasin.

Perkembangan terkini, baru je selesai buat arrangement utk lagu 'Maafkan Aku', diadaptasi dari lagu 'Please Forgive Me' nyanyian Cipmunk. Lagu ni dialih bahasa dan liriknya sedikit ditukar utk disesuaikan dgn budaya timur. Singer utk lagu ni masih blum pasti lg.

Before that, aku nk mintak maaf dari public for my silly behavior yesterday. I have reason for that. Actually, semalam ade satu accident btul2 depan mata aku. Dua remaja yg menaiki motor cube nk buat U-turn di tempat yg x sepatutnya dan sebuah kereta saga melanggarnya dari belakang menyebabkan kaki seorang penunggang tu terpusing. (Nauzubiullahi min zalik).

Aku mmg x mampu melihat, apetah lg memberi pertolongan. Aku sgt fobia sehingga ke saat ini. Sebab, satu kelemahan aku adalah bila aku lihat org mengalami kesakitan, aku pun merasainya sama,walaupun cuma dalam televisyen.

Next, sedikit perkongsian dari aku. Insan yg selalu pelik dengan sekelilingnya. Aku pelik dgn beberapa perkara di dunia ni.

1- Kenapa org sgt mengejar masa? Jawapan yg sgt mudah- Masa itu emas,masa tidak boleh dibeli, yang dah lepas x kan boleh kembali. Ya! Itu alasan org yg slalu nk cepat semasa memandu di jalan raya. Tak mahu buang masa konon. Berhenti di lampu isyarat utk several minutes is really wasting time. Tapi peliknye aku, duduk lepak kat umah/bilik, sembang2 di YM/MSN, berfriendster2..yg lelaki melihat gambar perempuan, yg perempuan melihat gambar lelaki, main SMS, melepak2...tu sume x pula rasa buang masa? Kalau kt jalnraya tu, pergh..setiap saat begitu berharga konon.

2- Kenapa ramai org pandai di dunia? Makin hari, makin ramai org yg pandai. Tapi knape susah sgt nk berfikir? Pandai setakat dapat byk A's, dpt Dean List, dpt score dlm exams, tests, tapi susah nk fikir. Fikir ape? Fikir pasal kejadian alam. Uih aku tgk bukan main lg nk wat assignment yg paling bagus, score dlm exam, so then dpt result yg bagus. Tapi knape dlm buat ibadah, cuma ambik syarat? Mcm dlm solat, setakat buat, then abis. Tak terfikir utk menggandakan dgn 27 kelebihan bila berjamaah, baiki dgn solat sunat, ambil berkat dgn solat di awal waktu. Dgn erti kata lain, buat preparation utk exam jauh lg hebat dr buat preparation utk mati. Kite tau bile exam,tapi kite tau ke mati bile? Nk result bagus2, so then dpt kerja bagus2, tapi sape tau bile first day kerja je, dah malaikat amik nyawa. Ruginye...

3- Kenapa org suka mencarut? Bile marah, mencarut. Bile suke, mencarut gak. Eh? Perbualan penuh dgn bende kotor je.Aku x nafikan byk terms yg sudah diterima pakai. For examples- susah GILE, menggelabah, poyo. Terms mcm tu org bole terima lg.Tapi bila ade terms terlampau tu...isk..knape suke sgt menyebutnye. Kalau org melatah pun, aku rase die x sebut bende2 kotor. Tapi org yg x melatah ni, asik ckp bende tu je. Bukan ape, kalau dh biasa sgt ckp, nanti bile nk mati pun, x sebut kalimah Allah. (Nauzubillahi min zalik). Mcm dlm eksiden smlm, yg aku dgr dari mulut die, perkataan P****T. Astagfirullahalazim... Pelik btul aku..

Ini sedikit perkongsian bersama. Sedikit tetapi harapnya bermakna.

2 Pandangan:

  1. uih.. salam riduan iwan

    pe habaq?
    toefl amcm? okay?

    nih hah..memo penting :

    hg kena pi gk u sama ngn ako, :p
    aduih..
    InsyaAllah~

    ReplyDelete
  2. wslm

    toefl ok gak... insyaAllah better than yg lepas...

    btw, memo ko tu mmg penting, insyaAllah aku akan turutkan.. cewah.. don wori bro..

    ReplyDelete