Iwan Reaz - Sedingin Salju

Iwan Reaz - Itulah Impianku

Followers

Monday, April 23, 2012

PANDANGAN PEMBACA NOVEL BRR ... SEJUKNYA SALJI

Assalamualaikum wbt.

Pada 27 April sehingga 6 Mei 2012, akan berlangsung Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) di PWTC. Seperti tahun-tahun sebelumnya, saya tidak dapat untuk sertainya sedangkan majlis pelancaran untuk novel terbaru, iaitu Novel Brr .. Sejuknya Salji, akan diadakan.

Namun syukur, sudah hampir 2 bulan Novel Brr ... Sejuknya Salji terbitan Galeri Ilmu Sdn Bhd ini berada di pasaran, sambutannya amatlah menggalakkan. Jadi kepada mereka yang masih belum mendapatkannya lagi, anda bolehlah dapatkannya di pesta buku nanti atau pun di kedai-kedai buku berhampiran anda.

Apa kata para pembaca yang sudah membaca novel ini?



MINIT LAS (EDITOR GISB)
Antara Novel GISB yang sangat ceria! Insya-Allah.

SHAHMI TAUFIQ, Miri
Novel ni menceritakan kisah sebuah keluarga terpaksa berpindah ke luar negara. Kakak Syazwan iaitu Ida Farzana, suka menyakat adiknya tapi mereka berdua saling menyayangi. Novel ni sangat menarik dah best. Banyak peribahasa digunakan dalam novel tu dan tak ketinggalan juga, banyak pengajaran dalam novel tu. Nanti kalau ada novel baharu jangan lupa beritahu kat saya.

FATIN NORSHAM, Nilai
Novel ni best gila la. Nampak lain daripada yang lain kerana siap ada pepatah lagi dan maklumat yang diberikan, senang nak ingat. Ada glosari lagi. 

FARAH ELLINA
Akhirnnya jumpa juga siapa penulis novel ini. THE BEST NOVEL yang pernah saya baca selain Ombak Rindu.

HANISAH ROSLI, UIA
Novel Brr Sejuknya Salji memang best sebab ada info mengenai perbandingan Amerika Syarikat dan Malaysia. Banyak info dapat dekat situ. Ilustrasi pun menarik. Memang best la baca novel abang tu. Rasa macam nak jejak kaki juga dekat sana. Nak main salji juga!

AMANINA ALI, Bayan Lepas
Agak menarik juga. Saya suka part masa dia main salji tu. Feel dia terbawa-bawa macam saya yang tengah main salji. Ketakutan Syazwan nak berbahasa Inggeris tu pun menarik dan boleh dijadikan iktibar. Adik-adik yang baca ni secara tak langsung boleh baiki hubungan dengan adik beradik yang lain. 

ANNUR MUHAMMAD, Kuala Terengganu
Mostly, puas hati sebab banyak tahu pasal life kat sana. Novel ini lagi ringan dan mesej senang faham untuk semua golongan yang membaca. Memang best lah. Terbaik :)

ZAINAB AHMAD, Kajang
Keseluruhannya menarik. Bila baca rasa macam berada di tempat tu, di situasi yang sebenar. Nampaklah keharmonian keluarga dalam cerita tu. Bermanfaat, terutamanya untuk para pelajar sekolah kerana banyak maklumat yang berguna.

ADIRA NAZNEEN, Miri
Jalan cerita novel tu seronok sangat. Kalau ada novel baru tolong beritahu ya.

SYAZ ZEE, Bangi
First tahniah sebab dah berjaya terbitkan novel yang ketiga. Kasih sayang yang terbina dalam satu keluarga buat Syaz rindu pada family. Macam mana sukar pun Syazwan untuk berbahasa Inggeris, dia tetap mencuba walau pun pada mulanya Syazwan cuba untuk mengelak bergaul dengan rakan-rakan di tempat baru. Brr Sejuknya Salji adalah sebuah cerita yang menarik, dan memang sangat sesuai untuk golongan remaja. Ada peribahasa dan maksudnnya. Ada info menarik. Dan lagi 1, lukisan dalam novel tu cantik dan comel. ^^

AZNIETA, Melaka
So far soooo good. Sesuai untuk bacaan remaja. Yang menarik, bila Syazwan tak nak kawan dengan sesiapa semata-mata kerana tak tahu cakap bahasa Inggeris. Saya suka dengan cover dia yang sangat cute. Kalau boleh saya nak bagi rating 9.99/10.


DIARI UNGU, Georgetown
Seronok mengulit kisah Syazwan dan Ida Farzana. Ceritanya benar-benar hidup. Ia akan menjadi karya yang hebat, insya-Allah. Tahniah. Meski novel awal remaja, ia begitu memikat dan banyak perkara baru yang telah saya perolehi.

____________

Terima kasih kepada semua yang memberikan komen. Maaf tak sempat hendak letak semua pandangan di sini kerana kesuntukan masa (sebentar lagi ada kelas). Apa pun, saya hargai setiap satunya. Insya-Allah, saya akan sentiasa perbaiki mutu penulisan, memberikan anda karya yang menarik dan bermanfaat. 

Teori evolusi Window Snowman saya sepanjang berada di Amerika Syarikat :)

~semoga niat kita ikhlas.

4 Pandangan:

  1. Tahniah.
    Sy pun dh lama nk beli novel ni,
    tpi x terbeli lg.
    insyaallah akan dptkan masa pesta buku nanti.

    ReplyDelete
  2. all the best abg iwan.
    saya pun dh beli novel ni.
    sgt brmanfaat & seronok.

    -aidil

    ReplyDelete
  3. zainal- terima kasih. semoga bertemu dengan novel brr sejuknya salji di pesta buku yang sedang berlangsung sekarang ya.

    aidil- terima kasih. alhamdulillah =)

    ReplyDelete
  4. all the best abg iwan...teruskan berkarya utk ye....hans sentiasa doakan yg terbaik utk abg

    ReplyDelete