Iwan Reaz - Sedingin Salju

Iwan Reaz - Itulah Impianku

Followers

Monday, November 11, 2013

Filem Pendek - Saya Tunggu Awak

Assalamualaikum wbt.

Minat merakam, menyunting dan menerbitkan video/ filem pendek, sudah bermula sejak saya berada di bangku sekolah menengah lagi. Kini, saya semakin serius untu mengembangkan minat saya ini ke tahap lebih tinggi.

Baru-baru ini, ada sebuah Bengkel Menghasilkan Filem Pendek Patuh Syariah yang dianjurkan oleh Galeri Ilmu. Bengkel dikendalikan oleh Tuan Zabidi Mohamed, seorang penulis skrip. Saya turut terlibat dalam mengajar slot penyuntingan video. Alhamdulillah, tuan Zabidi berminat untuk mengajak saya menjayakan bengkel seperti ini di masa akan datang.


Selepas bengkel ini, saya dan beberapa orang penulis Galeri Ilmu bekerjasama untuk menghasilkan sebuah filem pendek yang bertajuk, Saya Tunggu Awak. Dalam filem pendek ini, saya telah melakonkan sebagai watak utama. Saya juga bertanggungjawab untuk menyuntingnya. Ini adalah hasilnya:


Alhamdulillah, maklum balas yang diterima sangat positif. Bonda Nor, penulis novel Saya Tunggu Awak yang merangkap pengarah bagi filem pendek ini, bercadang untuk menghasilkan siri-siri yang berikutnya. Jadi, nantikan Saya Tunggu Awak siri 2 pula.

~semoga niat kita ikhlas

0 Pandangan:

Post a Comment